Programas Autónomos

Programas Autónomicos relativos á Concellería de Benestar

CARNÉ FAMILIAR GALEGO

Imagen CARNÉ FAMILIAR GALEGO
CARNÉ FAMILIAR GALEGO

CONCEPTO:

O Carné Familiar expídese xunto co título de familia numerosa e permite que os seus membros obteñan descontos nos produtos que determinen os establecementos comerciais que se suman voluntariamente a este programa.

O carné é unha tarxeta persoal e intransferible da que se poden beneficiar os membros das familias numerosas que soliciten a súa expedición, por cumpriren os requisitos necesarios para estaren incluídos dentro do título oficial de familia numerosa.

BENEFICIOS:

- Vantaxes e beneficios que as entidades colaboradoras regulan no programa do carné familiar galego.

- Un exemplar da guía de recursos e servizos por unidade familiar,que se entrega de balde

- Facer reclamacións formais no caso de que algunha entidade colaboradora non levase a cabo as vantaxes ou os descontos que se estableceron

Calquera titular do carné familiar galego deberá identificarse se a entidade colaboradora o solicitar, mediante a presentación do DNI e, no caso de menores, co título de familia numerosa ou cunha fotocopia compulsada deste.

Documentos

RECOÑECEMENTO DO GRAO DE DISCAPACIDADE

Imagen RECOÑECEMENTO DO GRAO DE DISCAPACIDADE
RECOÑECEMENTO DO GRAO DE DISCAPACIDADE

NORMATIVA:

-Real Decreto 1971/1999 do 23 de decembro , de procedemento para o recoñecemento, declaración e cualificación do grao de discapacidade. (BOE nº 22 do 26 de xaneiro do 2000)

- Real Decreto 1169/2003, de 12 de setembro, polo que se modifica o anexo I do Real Decreto 1971/1999, de 23 de decembro, de procedemento para o recoñecemento, declaración e cualificación do grao de discapacidade. (BOE nº 238 do 04/10/20003)

- Orde do 29 de decembro de 2000 pola que se regula o procedemento para o recoñecemento, declaración e cualificación do grao de discapacidade. (DOG nº 16 do 23/01/01)

- Real Decreto 1856/2009, de 4 de decembro, de procedemento para o recoñecemento, declaración e cualificación do grado de discapacidade, e polo que se modifica o Real Decreto 1971/1999, de 23 de decembro.(BOE nº 311 do 26/12/2009)

- Real Decreto 1364/2012, de 27 de setembro, polo que se modifica o Real Decreto 1971/1999, de 23 de decembro, de procedemento para o recoñecemento, declaración e cualificación do grao de discapacidade.(BOE nº 245 do 11/10/2012)

OBXECTO :

Regulamento do recoñecemento, declaración e cualificación do grao de discapacidade de unha persoa.

CERTIFICADO DO GRAO DE DISCAPACIDADE :

documento que acredita a discapacidade das persoas. Está dirixido a persoas de calquera idade, con deficiencias permanentes non recuperables. As pautas de valoración fundaméntanse sobre todo nos efectos para a capacidade de realizar as actividades básicas da vida diaria.

Este recoñecemento efectúase a través dos Equipos de valoración e orientación (EVO) dependentes das xefaturas territoriais da Consellería de Traballo e Benestar.

Se ás persoas valoradas se lles recoñece unha porcentaxe de discapacidade igual ou superior ao 33% poden acceder a unha serie de beneficios: fiscais, laborais, económicos, educativos, sociais, entre outros.

PERSOAS SOLICITANTES :

Persoas de calquera idade españois, nacionais de países comunitarios e estranxeiros que se encontren en posesión da correspondente autorización administrativa de residencia.

REQUISITOS :

ter unha discapacidade física, psíquica ou sensorial, ou padecer unha enfermidade incapacitante ou crónica grave.

DOCUMENTACIÓN :

.Solicitude.

.Fotocopia compulsada do DNI ou, no seu defecto, libro de familia ou partida de nacemento. No caso de estranxeiros fotocopia compulsada da tarxeta de residente.

. Se é o caso, fotocopia compulsada do representante legal e do documento acreditativo da representación legal ou garda de feito. Declaración do gardador de feito.

.Fotocopia compulsada dos informes médicos e/ou psicolóxicos actualizados.

.Xustificante de ingresos da unidade familiar.

BENEFICIOS.- permite o acceso a:

- Emprego en cooperativas e sociedades laborais.

- Fomento da contratación indefinida na empresa ordinaria.

- Integración laboral en centros especiais de emprego e emprego autónomo.

- Deducións na declaración da renda.

- Reducións do Imposto sobre o Valor Engadido (IVE).

- Reducións no Imposto sobre Sucesións.

- Deducións no Imposto de Sociedades.

- Exención no Imposto sobre Vehículos de Tracción Mecánica.

- Exención no Imposto de matriculación de vehículos.

- Reducción do 50% do importe das taxas para solicitar a prórroga de vixencia do permiso ou outra autorización administrativa para conducir da Xefatura Central de Tráfico (Lei 66/1997, do 30/12/97, BOE do 31/12/97).

- Exención de taxas para acceder ás probas selectivas no emprego público estatal e para as probas de aptitude previas ó exercicio de profesións reguladas na Unión Europea. (Lei 66/1997, do 30 de decembro, BOE 31/12/97 e Lei 50/1998, do 30 de decembro, BOE 31/12/98).

- Tarxeta Dourada de RENFE. Reducións mínimas do 25% para viaxes rexionais, cercanías, AVE e longo percorrido.

- Descontos no prezo do transporte público que ofertan algúns concellos ó colectivo de persoas con discapacidade (BONO-BUS).

- Tarxeta de Estacionamento para persoas con mobilidade reducida.

- Facilidades de acceso á vivenda.

- Facilidades de acceso á educación.

- Facilidades de acceso á formación ocupacional.

- Termalismo Social do IMSERSO.

- Familia Numerosa.

O recoñecemento do grao de discapacidade entenderase producido dende a data de solicitude.

Na resolución deberá figurar necesariamente a data en que pode ter lugar a revisión.

REVISIÓN DO GRAO DE DISCAPACIDADE : O grao de discapacidade será obxecto de revisión sempre que se prevexa unha melloría razoable das circunstancias que deron lugar ao seu recoñecemento, debendo fixarse o prazo en que debe efectuarse esta revisión.
En todos os demais casos, non se poderá instar a revisión do grao por agravamento ou melloría sempre que, polo menos, transcorrera un prazo mínimo de dous anos dende a data en que se ditou resolución, excepto nos casos en que se acredite suficientemente erro de diagnóstico ou se produciran cambios substanciais nas circunstancias que deron lugar ó recoñecemento do grao, en que non será preciso esgotar o prazo mínimo.

PRAZO DE PRESENTACIÓN: todo o ano.

LUGAR DE PRESENTACIÓN:

- Concellería de Benestar e Emigración previa cita chamando ao teléfono 986780014 ou persoalmente nas oficinas da concellería sitas en Praza de Galicia, 1 – Lalín.

-Xefaturas Territoriais da Consellería de Traballo e Benestar .- Sección de Cualificación e Valoración de Discapacidade da Provincia de Pontevedra:

Avenida de Vigo, 16

36003 – Pontevedra

Tlf: 986 844 740 Fax: 986 863 025

Documentos

TÍCKET ELÉCTRICO SOCIAL

Imagen TÍCKET ELÉCTRICO SOCIAL
TÍCKET ELÉCTRICO SOCIAL

Subvención para parte da factura eléctrica destinada a familias con fillos menores a cargo cuxos ingresos totais da unidade de convivencia non superen 1,5 veces o indicador público de renda de efectos múltiples.

Subvención para parte da factura eléctrica destinada a familias con fillos menores a cargo cuxos ingresos totais da unidade de convivencia non superen 1,5 veces o indicador público de renda de efectos múltiples.

Documentos

TÍTULO DE FAMILIA NUMEROSA

Imagen TÍTULO DE FAMILIA NUMEROSA
TÍTULO DE FAMILIA NUMEROSA

NORMATIVA:

- Lei 40/2003, de 18 de novembro, de Protección ás Familias Numerosas.

- Lei 3/2011,do 30 de xuño, de apoio á familia e á convivencia de Galicia.

- Real Decreto 1621/2005, de 30 de decembro, polo que se aproba o Regulamento da Lei 40/2003, de 18 de novembro, de protección ás familias numerosas modificado polo Real Decreto 1918/2008.

CONCEPTO :

Considérase Familia Numerosa a integrada por:

  1. Un ou dous ascendentes con tres ou máis fillas ou fillos, sexan ou non comúns.
  2. Un ou dous ascendentes con dúas fillas ou fillos, sexan ou non comúns, sempre que polo menos un deles sexa discapacitado ou estea incapacitado para traballar.
  3. Dúas persoas ascendentes, cando ambas fosen discapacitadas ou como mínimo, unha delas tivese un grao de discapacidade en grao igual ou superior ao 65%, ou estivesen incapacitados para traballar, con dúas fillas ou fillos, sexan ou non comúns
  4. O pai ou a nai separados ou divorciados, con tres ou máis fillos, sexan ou non comúns, aínda que estean en distintas unidades familiares, sempre que se encontren baixo a súa dependencia económica aínda que non vivan no domicilio conxugal.
  5. Dous/dúas ou máis irmáns orfos/as de pai e nai sometidos a tutela, acollemento ou garda que convivan coa persoa titora, acolledora ou gardadora, pero que non estean ás súas expensas.
  6. Tres ou máis irmáns orfos/as de pai e nai, maiores de 18 anos (ou dous, se un deles é discapacitado) que convivan e teñan unha dependencia económica entre eles.
  7. O pai ou a nai con dous fillos, cando teña falecido a outra proxenitora.

Considéranse ascendente ao pai, nai ou a ámbolos dous conxuntamente cando exista vínculo conxugal e, no seu caso, ao cónxuxe dun deles. A falta destes, equiparanse os que tiveran ó seu cargo a tutela ou acollemento familiar permanente ou preadoptivo dos fillos, sempre que estes convivan con ela ou elas ou ás súas expensas.

Terán a mesma consideración que os fillos as persoas sometidas a tutela ou acollemento familiar permanente ou preadoptivo legalmente constituído.

Enténdese por discapacitado aquel que teña recoñecido un grao de minusvalía igual ou superior ó 33% e por incapaz para traballar aquela persoa que teña reducida a súa capacidade de traballo nun grao equivalente ó da incapacidade permanente absoluta ou gran invalidez.

CATEGORÍAS:

  1. Especial: as de cinco ou máis fillos e as de catro fillos dos cales polo menos tres procedan de parto, adopción ou acollemento permanente ou preadoptivo múltiples. Tamén se clasifican nesta categoría as unidades familiares con catro fillos cando os seus ingresos anuais divididos polo número de membros que as compoñen, non superen, en cómputo anual o 75% do IPREM vixente, incluídas as pagas extraordinarias.
  2. Xeral: as restantes unidades familiares.

Cada fillo ou filla que teña recoñecido un grao de discapacidade igual ou superior ao 33% ou que teña reducida a súa capacidade de traballo nun grao equivalente ao de incapacidade permanente absoluta ou grande invalidez computará como 2 para determinar a categoría na que se clasifica a unidade familiar da que forma parte.

REQUISITOS :

Para a existencia legal da familia numerosa será necesario que os/as fillos/as reúnan as seguintes condicións:

  1. Ser solteiros/as e menores de 21 anos de idade, ou ser discapacitados ou estar incapacitados para traballar, calquera que fose a súa idade. Este límite de idade ampliarase ata os 25 anos de idade cando cursen estudios que se consideren adecuados á súa idade ou titulación ou en camiñados a un posto de traballo.
  2. Convivir co ascendente ou ascendentes, sen prexuízo do establecido para o suposto de separación dos ascendentes. Enténdese que a separación transitoria por razón de estudos, traballo, tratamento médico, rehabilitación ou outras causas semellantes, incluídos os supostos de forza maior, non rompe a convivencia entre pais e fillos, tanto se é consecuencia de un traslado con carácter temporal en territorio español coma no estranxeiro. Para os nacionais de Estados que non formen parte da UE ou do Acordo sobre o Espazo Económico Europeo non se rompe a a convivencia nos mesmos supostos só cando sexan consecuencia dun traslado temporal en territorio español.
  3. Depender economicamente do/s ascendente/s. Considérase así cando:
  4. O fillo obteña uns ingresos nos superiores, en cómputo anual, ao IPREM.
  5. O fillo estea incapacitado para o traballo e a contía da súa pensión, se a percibise, non exceda, en cómputo anual, o IPREM
  6. O fillos contribúa ao sostemento da familia e exista un único ascendente, si este non está en activo, nos seguintes supostos:
  7. Se o ascendente percibise ingresos que por todos os conceptos non resulten en total superiores ao dobre do IPREM vixente.
  8. Se algún irmán é discapacitado ou está incapacitado para traballar.
  9. Se os ingresos que aporta o fillo non exceden do 50% da totalidade dos percibidos polo resto da unidade familiar.
  10. O fillo contribúa ós sostemento da familia e o pai e/ou a nai estean incapacitados para o traballo, xubilados ou sexan maiores de 65 anos de idade, sempre que os ingresos destes non sexan superiores, en cómputo anual, ao IPREM.
  11. Os membros da familia numerosa deben residir legalmente no territorio do Estado español.

DOCUMENTACIÓN :

Solicitude.

  1. Libro de Familia.
  2. No caso, de non autorizar a súa consulta fotocopia do DNI, NIE. Ou permiso de residencia (só nos casos de expedición por primeira vez).
  3. En supostos de fillos entre os 21 e os 25 anos (inclusive), xustificante de estudios.
  4. No caso de viuvez: libro de familia onde conste o falecemento ou, no seu defecto certificado de defunción.
  5. No caso de separación ou divorcio, o proxenitor que opte por solicitar o recoñecemento da condición de familia numerosa, propoñendo que se teñan en conta os fillos que non convivan con el, deberá presentar a resolución xudicial na que se declare a súa obriga de prestarlles alimentos, así como un documento asinado polo outro proxenitor acreditativo do seu consentimento.
  6. No caso de discapacidade dalgún membro: certificado de discapacidade.
  7. No caso de adopción ou tutela: resolución xudicial.
  8. No caso de acollemento familiar permanente ou preadoptivo: resolución da Xefatura Territorial da Consellería de Traballo e Benestar.
  9. No caso de expedición baseada en criterios económicos, copia da última declaración do IRPF de cada persoa da unidade familiar obrigada a declarar, ou certificado da AEAT onde consten os ingresos.

Este título terá validez en todo o territorio nacional.

RENOVACIÓN:

O Título de Familia Numerosa renovarase na data indicada na mesma., así nos supostos de que varíe o nº de membros da unidade familiar, achegando o libro de familia, ou varíen as condicións que deron motivo á súa expedición, cando estas variacións supoñan un cambio de categoría ou a perda da condición de familia numerosa.

PRAZO DE PRESENTACIÓN: todo o ano.

LUGAR DE PRESENTACIÓN:

- Concellería de Benestar e Emigración

- Xefaturas Territoriais da Consellería de Traballo e Benestar.

Documentos

BENESTAR EN BALNEARIOS

Imagen BENESTAR EN BALNEARIOS
BENESTAR EN BALNEARIOS

Convocatoria de 600 prazas para para as estadías e o tratamento termal dentro do programa de Benestar en balnearios 2015.

Convocatoria de 600 prazas para para as estadías e o tratamento termal dentro do programa de Benestar en balnearios 2015.

Persoas beneficiarias:

Para beneficiarse deste programa haberá que reunir os seguintes requisitos:

  1. Ser maior de 60 anos, ou de 55 e reunir a condición de pensionista do sistema da Seguridade Social, polos conceptos de xubilación, invalidez, viuvez ou outras pensións.
  2. Estar empadroado e residir nalgún concello da Comunidade Autónoma de Galicia.
  3. Valerse por si mesmo para as actividades da vida diaria e estar en condicións de participar no programa, agás no caso de fillos/as ou persoas tuteladas que acudan en calidade de acompañantes.
  4. Non padecer enfermidade infecto-contaxiosa, en fase activa, nin trastornos mentais ou condutuais non compensados que poidan alterar a normal convivencia durante o transcurso da quenda.
  5. Carecer de contraindicación médica para a recepción dos tratamentos termais.

A persoa solicitante poderá ir acompañada do seu ou da súa cónxuxe ou persoa con análoga relación de convivencia, sempre que cumpra os requisitos citados anteriormente, excepto o sinalado no número 1.

Tamén poderán participar os/as fillos/as ou persoas tuteladas polas persoas solicitantes que teñan un grao de discapacidade igual ou superior ao 33%, sempre e cando o poidan facer sen necesidade de apoio de terceira persoa e se poidan desprazar con autonomía, compartan o cuarto coas persoas proxenitoras e cumpran os requisitos citados anteriormente, excepto o da letra a). Neste suposto, terán que cubrir os seus datos na epígrafe correspondente da solicitude presentada polas persoas proxenitoras ou titoras.

Servizos incluídos

As quendas teñen una duración de 10 días (nove noites) cada unha, realizaranse en réxime de pensión completa e comprenderán desde as doce horas do día de chegada ata as doce horas do día de saída.

O desenvolvemento destas quendas terá lugar durante o período comprendido entre o mes de xuño e o de decembro de 2015.

Nos prezos inclúen os seguintes servizos:

  1. Aloxamento e manutención en réxime de pensión completa e en cuartos dobres de uso compartido.
  2. Tratamentos termais, coas indicacións terapéuticas que figuran para cada balneario no anexo III, que comprenderán:
    • O recoñecemento médico, ao ingresar no balneario, para a prescrición do tratamento.

    • O seguimento médico do tratamento.

    • O seguimento médico do tratamento.

    • Programa de actividades de animación sociocultural que se leve a cabo no establecemento hoteleiro ou termal.

    • Póliza colectiva de seguro turístico.

As persoas beneficiarias que estean interesadas en aloxarse en cuarto individual, no caso de que houbese dispoñibilidade, teranse que facer cargo da diferenza do custo que supoña, e as que precisen dalgún tipo de apoio ou dieta especial terano que indicar no momento de presentar a solicitude e acreditalo ao incorporarase á quenda.

A participación nas excursións ou actividades con custo adicional que organice o establecemento termal ou hoteleiro deberano facer as persoas beneficiarias polos seus propios medios e ao seu cargo, así como o desprazamento desde o domicilio ata o establecemento termal e o de regreso, sen prexuízo de que se poidan acoller ás facilidades para o transporte que ofertase o balneario, se for o caso.

BALNEARIOS E PREZOS.- arquivo adxunto.

PRESENTACIÓN DE SOLICITUDES : ata o 15 de maio de 2015

INFORMACIÓN, TRAMITACIÓN E PRESENTACIÓN DE SOLICITUDES:

Concellería de Benestar e Emigración

Praza de Galicia, 1

Tlf: 986780014

Documentos

XANTAR NA CASA

Imagen XANTAR NA CASA
XANTAR NA CASA

Definición:

O Xantar na Casa constitúe un servizo de comida a domicilio que pretende facilitar e garantir unha alimentación equilibrada e de calidade adaptada ás necesidades das persoas maiores e/ou dependentes, que non poden valerse por si mesmas para cubrir as súas necesidades básicas relacionadas coa compra ou elaboración de menús.

Con este tipo de recurso, complemento doutros servizos que xa se están a desenvolver nos concellos (transporte adaptado, teleasistencia, axuda no fogar e lavandaría sobre rodas), preténdese que as persoas maiores e/ou dependentes poidan seguir vivindo nos seus fogares o maior tempo posible e cun nivel de independencia e autonomía aceptable.

Obxectivos:

O obxectivo principal é mellorar o nivel de benestar e de calidade de vida de moitas persoas maiores e/ou dependentes, e tamén das súas familias, manténdoas no seu contorno comunitario e retrasando ou evitando a institucionalización.

Os obxectivos específicos a acadar son os seguintes:

  • Proporcionar ás persoas beneficiarias unha alimentación de calidade e nutritiva, atendendo os casos de xeito individualizado e profesionalizado.
  • Evitar o deterioro da calidade de vida das persoas maiores e/ou dependentes por teren unha dieta inadecuada.
  • Previr situacións de risco que se poidan producir no proceso de elaboración da comida.
  • Facilitar un respiro ás familias e aos coidadores e impulsar medidas de apoio á conciliación da vida familiar e laboral das mulleres.
  • Facer un seguemento e acompañamento individualizado de cada usuario/a do servizo por parte dos profesionais que acoden aos domicilios.

Características:

O programa Xantar na casa artéllase a través da xestión directa por parte do Consorcio en colaboración coa Consellería de Traballo e Benestar e cos concellos consorciados e forma parte do conxunto de servizos comprendidos no Sistema Galego do Benestar.

Persoas beneficiarias:

Son beneficiarias do programa "Xantar na Casa" as persoas empadroadas e que sexan residentes no concello e que cumpran os seguintes requisitos:

  • Persoas maiores de 60 anos, que teñan limitada a súa capacidade de autonomía persoal, e sen rede de apoio que poidera suplir tal situación.
  • Persoas dependentes, que carezan de apoio familiar, e requiren de axuda para a preparación de alimentos.
  • Persoas menores de 60 anos en situación de exclusión social, tecnicamente avaliada polos servizos sociais do Concello.

Solicitudes:

Poderán solicitar este servizo nos servizos sociais dos concellos todas as persoas que,cumprindo os requisitos, estean empadroadas e sexan residentes nos concellos nos que se está implantando ou se vai a implantar o servizo de Xantar na casa. A valoración das persoas usuarias será realizada polos servizos sociais do concello, que enviará a listaxe de persoas ás que se lles vai prestar o servizo ao Consorcio.

Prezo:

O prezo de cada menú diario será de 6,99 €, dos cales a persoa usuaria achegará 1,86 euros, o concello  1,86 euros e a Xunta, a través do Consorcio 3,27 euros.

Os menús serán completos e equilibrados, variados e adaptables ás necesidades das persoas usuarias, os seus gustos e hábitos, así como á gastronomía local e á época do ano. Cada menú inclúe primeiro prato, segundo prato e sobremesa.

Os xantares entregaranse nun único día á semana ás persoas beneficiarias, que recibirán no seu domicilio sete bandexas diferentes co xantar para cada día da semana durante o período en que se atopen de alta no servizo.

Seguemento do programa e obriga de comunicación recíproca:

O Consorcio fará un seguemento de todas as incidencias do servizo, tanto as relativas ao funcionamento como aquelas que poidan influír directamente na correcta conservación e utilización dos alimentos.

Así mesmo comunicará ao Concello calquera incidencia relativa ás persoas beneficiarias que poida producirse na prestación do servizo así como calquera información relativa ao benestar e/ou situación persoal, física, anímica ou social da persoa beneficiaria competencia dos Servizos Sociais municipais. Semanalmente remitirá ao concello un parte onde se consignen as ditas incidencias.

Pola súa vez, o Concello informará ao Consorcio de todas aquelas cuestións relativas ás persoas beneficiarias e que poidan influír na prestación do servizo.

O Consorcio e o Concello designarán cada un deles unha persoa que se responsabilizará do cumprimento da obriga de comunicación recíproca e do tratamento e xestión de toda a información relativa ao desenvolvemento do programa.

TRAMITACIÓN: Solicitude de cita previa.

AXUDAS DE INCLUSIÓN SOCIAL

Imagen AXUDAS DE INCLUSIÓN SOCIAL
AXUDAS DE INCLUSIÓN SOCIAL

As axudas de inclusión social (AIS) son prestacións económicas non periódicas que teñen como finalidade posibilitar ou reforzar os procesos de inclusión social das persoas ou familias en situación de exclusión social ou de risco de exclusión social, así como atender as situacións de grave emerxencia de persoas ou familias vulnerables que poidan desencadear un proceso de exclusión social.

Están destinadas a sufragar gastos extraordinarios e urxentes e, se é o caso, a financiar actuacións de acompañamento ou reforzo de carácter excepcional vinculadas ás medidas de apoio dos diferentes tramos da RISGA.

As axudas de inclusión social (AIS) son prestacións económicas non periódicas que teñen como finalidade posibilitar ou reforzar os procesos de inclusión social das persoas ou familias en situación de exclusión social ou de risco de exclusión social, así como atender as situacións de grave emerxencia de persoas ou familias vulnerables que poidan desencadear un proceso de exclusión social.

Están destinadas a sufragar gastos extraordinarios e urxentes e, se é o caso, a financiar actuacións de acompañamento ou reforzo de carácter excepcional vinculadas ás medidas de apoio dos diferentes tramos da RISGA.

TRAMITACIÓN : cita previa na Concellería de Benestar e Emigración.

Documentos

RENDA DE INTEGRACIÓN SOCIAL DE GALICIA

Imagen RENDA DE INTEGRACIÓN SOCIAL DE GALICIA
RENDA DE INTEGRACIÓN SOCIAL DE GALICIA

Prestación pública destinada a garantir recursos económicos de subsistencia a quen careza deles, así como a acadar progresivamente a súa autonomía e integración social e laboral, mediante o dereito e o deber a participar en procesos personalizados de inserción con apoio técnico e financeiro do Sistema galego de servizos sociais e do Sistema público de emprego de Galicia.

Prestación pública destinada a garantir recursos económicos de subsistencia a quen careza deles, así como a acadar progresivamente a súa autonomía e integración social e laboral, mediante o dereito e o deber a participar en procesos personalizados de inserción con apoio técnico e financeiro do Sistema galego de servizos sociais e do Sistema público de emprego de Galicia.

TRAMITACIÓN : cita previa na Concellería de Benestar e Emigración.

Documentos

BENESTAR EN BALNEARIOS

Imagen BENESTAR EN BALNEARIOS
BENESTAR EN BALNEARIOS

Convocatoria de 600 prazas para para as estadías e o tratamento termal dentro do programa de Benestar en balnearios 2015.

Convocatoria de 600 prazas para para as estadías e o tratamento termal dentro do programa de Benestar en balnearios 2015.

Persoas beneficiarias:

Para beneficiarse deste programa haberá que reunir os seguintes requisitos:

  1. Ser maior de 60 anos, ou de 55 e reunir a condición de pensionista do sistema da Seguridade Social, polos conceptos de xubilación, invalidez, viuvez ou outras pensións.
  2. Estar empadroado e residir nalgún concello da Comunidade Autónoma de Galicia.
  3. Valerse por si mesmo para as actividades da vida diaria e estar en condicións de participar no programa, agás no caso de fillos/as ou persoas tuteladas que acudan en calidade de acompañantes.
  4. Non padecer enfermidade infecto-contaxiosa, en fase activa, nin trastornos mentais ou condutuais non compensados que poidan alterar a normal convivencia durante o transcurso da quenda.
  5. Carecer de contraindicación médica para a recepción dos tratamentos termais.

A persoa solicitante poderá ir acompañada do seu ou da súa cónxuxe ou persoa con análoga relación de convivencia, sempre que cumpra os requisitos citados anteriormente, excepto o sinalado no número 1.

Tamén poderán participar os/as fillos/as ou persoas tuteladas polas persoas solicitantes que teñan un grao de discapacidade igual ou superior ao 33%, sempre e cando o poidan facer sen necesidade de apoio de terceira persoa e se poidan desprazar con autonomía, compartan o cuarto coas persoas proxenitoras e cumpran os requisitos citados anteriormente, excepto o da letra a). Neste suposto, terán que cubrir os seus datos na epígrafe correspondente da solicitude presentada polas persoas proxenitoras ou titoras.

Servizos incluídos

As quendas teñen una duración de 10 días (nove noites) cada unha, realizaranse en réxime de pensión completa e comprenderán desde as doce horas do día de chegada ata as doce horas do día de saída.

O desenvolvemento destas quendas terá lugar durante o período comprendido entre o mes de xuño e o de decembro de 2015.

Nos prezos inclúen os seguintes servizos:

  1. Aloxamento e manutención en réxime de pensión completa e en cuartos dobres de uso compartido.
  2. Tratamentos termais, coas indicacións terapéuticas que figuran para cada balneario no anexo III, que comprenderán:
  • O recoñecemento médico, ao ingresar no balneario, para a prescrición do tratamento.
  • O tratamento termal básico que, en cada caso, prescriba o persoal médico do balneario.
  • O seguimento médico do tratamento.
  • Programa de actividades de animación sociocultural que se leve a cabo no establecemento hoteleiro ou termal.
  • Póliza colectiva de seguro turístico.

As persoas beneficiarias que estean interesadas en aloxarse en cuarto individual, no caso de que houbese dispoñibilidade, teranse que facer cargo da diferenza do custo que supoña, e as que precisen dalgún tipo de apoio ou dieta especial terano que indicar no momento de presentar a solicitude e acreditalo ao incorporarase á quenda.

A participación nas excursións ou actividades con custo adicional que organice o establecemento termal ou hoteleiro deberano facer as persoas beneficiarias polos seus propios medios e ao seu cargo, así como o desprazamento desde o domicilio ata o establecemento termal e o de regreso, sen prexuízo de que se poidan acoller ás facilidades para o transporte que ofertase o balneario, se for o caso.

BALNEARIOS E PREZOS.- arquivo adxunto.

PRESENTACIÓN DE SOLICITUDES : ata o 15 de maio de 2015

INFORMACIÓN, TRAMITACIÓN E PRESENTACIÓN DE SOLICITUDES:

Concellería de Benestar e Emigración

Praza de Galicia, 1

Tlf: 986780014

Documentos

PENSIÓN NON CONTRIBUTIVA DE INVALIDEZ

Imagen PENSIÓN NON CONTRIBUTIVA DE INVALIDEZ
PENSIÓN NON CONTRIBUTIVA DE INVALIDEZ
Documentos

DEPENDENCIA

Imagen DEPENDENCIA
DEPENDENCIA

Regular o procedemento para a valoración e recoñecemento da situación de dependencia e o procedemento para a elaboración do Programa Individual de Atención no que se recoñecen as prestacións económicas e/ou servizos concedidos, así como determinar os órganos técnicos competentes para a valoración e asesoramento da dependencia e a coordinación destes así como a súa composición e funcións.

Regular o procedemento para a valoración e recoñecemento da situación de dependencia e o procedemento para a elaboración do Programa Individual de Atención no que se recoñecen as prestacións económicas e/ou servizos concedidos, así como determinar os órganos técnicos competentes para a valoración e asesoramento da dependencia e a coordinación destes así como a súa composición e funcións.

DEPENDENCIA

Obxecto

Regular o procedemento para a valoración e recoñecemento da situación de dependencia e o procedemento para a elaboración do Programa Individual de Atención no que se recoñecen as prestacións económicas e/ou servizos concedidos, así como determinar os órganos técnicos competentes para a valoración e asesoramento da dependencia e a coordinación destes así como a súa composición e funcións.

Titulares do dereito

  1. Poderán solicitar o recoñecemento da situación de dependencia en Galicia os españois que, de conformidade co previsto no art. 5 da Lei 39/2006, do 14 de decembro, cumpran os seguintes requisitos:
  2. encontrarse en situación de dependencia nalgún dos graos establecidos.
  3. para os menores de 3 anos, encontrarse en situación de dependencia conforme o disposto na disposición adicional décimo terceira da Lei 39/2006, do 14 de decembro
  4. residir en territorio español e telo feito durante cinco anos, dos cales dous deberán ser inmediatamente anteriores a data de presentación da solicitude. Para os menores de cinco anos o período de residencia esixirase a quen exerza a súa garda e custodia.
  5. Asemade, será necesario que a persoa beneficiaria resida en Galicia na data de presentación da solicitude.
  6. As persoas que, reunindo os requisitos anteriores, carezan da nacionalidade española rexeranse polo establecido na Lei Orgánica 4/2000, nos tratados internacionais e nos convenios que se establezan co país de orixe. Ás/aos menores que carezan da nacionalidade española aplicaráselles o disposto nas leis do menor vixentes, tanto no ámbito estatal como no autonómico, así como nos tratados internacionais.
  7. As persoas en situación de dependencia que como consecuencia da súa condición de emigrantes retornados non cumpran o requisito do período de residencia no territorio español, poderán acceder ás prestacións con igual contido e extensión que as prestacións reguladas na Lei 39/2006, do 14 de decembro, e na súa posterior normativa de desenvolvemento.

Solicitude e documentación:

O procedemento iniciarase coa instancia da persoa que poda estar afectada ou de que ostente a súa representación:

A persoas que tiveran recoñecida a necesidade de axuda de terceira persoa, cunha puntuación de 45 puntos ou máis poderán presentar solicitude de homologación á dependencia no mesmo modelo. As persoas que tiveran recoñecido o grao e nivel de dependencia noutra Comunidade Autónoma presentarán tamén o dito modelo de solicitude.

Documentación que acompañará á solicitude:

  1. Copia compulsada do DNI/NIE do solicitante ou calquera outro documento acreditativo da súa identidade, de conformidade coa normativa vixente, no suposto de que non autorice á administración para o acceso por medios propios.
  2. Cando a persoa solicitante sexa un menor de idade, copia compulsada do libro de familia, que inclúa a folla na que apareza o nome do/a beneficiario/a, no caso de non posuír DNI.
  3. Acreditación da persoa representante do solicitante, no seu caso.
  4. Certificado de empadroamento que acredite a residencia nun municipio da Comunidade Autónoma no momento de presentar a solicitude, agás as persoas que estean sendo atendidas dentro do sistema público de servizos sociais (residencias, centro de día, axuda no fogar).
  5. Certificado de empadroamento emitido polos concellos correspondentes que acrediten a residencia da persoa solicitante en España durante cinco anos, dos cales dous deberán ser inmediatamente anteriores á data de presentación de solicitude.
  6. Para o caso de menores de cinco anos, certificado de empadronamento que acredite a residencia de quen ostente a súa representación.
  7. No suposto de residentes que carezan da nacionalidade española deberán presentar certificado emitido polo Ministerio del Interior que acredite o cumprimento dos mesmos períodos.
  8. No caso de ser emigrante retornado e non cumprir o requisito do período de residencia, acreditarase esta circunstancia mediante certificado de emigrante retornado expedido pola delegación do Goberno ou mediante a baixa consular.
  9. Informe de condicións de saúde emitido por un profesional do Servizo Galego de Saúde, doutras administración públicas que traten habitualmente á persoa solicitante ou de entidades concertadas ou conveniadas coa Seguridade Social ou réximes especiais.
  10. Terá carácter complementario os informes emitidos polos profesionais de entidades, asociacións e corporacións sen ánimo de lucro no ámbito da discapacidade, así como o emitido por profesionais de entidades xestoras de servizos sociais de institucionalización onde se atope o solicitante.
  11. Estarán exentas de presentar o informe de saúde as persoas que tiveran recoñecida a necesidade de axuda de terceira persoa, cunha puntuación de 45 puntos ou máis.
  12. Informe social emitido polo/a traballador social dos servizos sociais comunitarios do domicilio da persoa solicitante, e se é o caso do/a traballador social do sistema de saúde ou do/a traballador social dos servizos sociais especializados .
  13. Certificado de discapacidade coa puntuación de axuda de terceira persoa (ATP) cando fora emitido por outra Comunidade Autónoma, se é o caso.
  14. Resolución de grao e nivel, se é o caso, cando sexa emitido por outra Comunidade Autónoma.
  15. Manifestación da persoa solicitante ou do seu representante, conforme ao punto nº 10 e 11 do modelo Anexo I da solicitude, da súa preferencia dentro do catálogo de servizos e prestacións do SAAD.
  16. No caso de solicitude de prestación económica para coidados no contorno familiar, certificado de empadroamento do coidador, así como declaración xurada do grado de parentesco que os une ou tipo de relación se non é a filial, conforme a punto 11 do modelo Anexo I da solicitude e DNI/NIE ou outro documento acreditativo da súa identidade.
  17. Certificado de convivencia da persoa solicitante segundo Padrón Municipal.
  18. Declaración do Imposto da Renda das Persoas Físicas, certificado de toda clase de pensións percibidas pola persoa solicitante ou declaración xurada de non percibilas, xunto coa autorización para a consulta e comprobación dos seus datos económicos conforme ao modelo Anexo I da solicitude, en cuxo caso non estará obrigado a presentar estes documentos.
  19. Declaración responsable acerca do patrimonio da persoa solicitante na que se detalle o conxunto das súas titularidades de bens e dereitos de contido económico, de xeito que quede completamente acreditada a súa situación patrimonial.(Anexo IX)
  20. Copia compulsada, de ser o caso, do DNI/NIE do cónxuxe ou parella de feito, ascendentes ou fillos menores de 25 anos ou maiores en situación de discapacidade que dependan económicamente do solicitante.Cando existan menores de idade que dependan económicamente da persoa solicitante, copia compulsada do libro de familia no caso de que estes non posúan DNI.
  21. Declaración do IRPF, certificado de toda clase de pensións percibidas polo cónxuxe ou parella de feito, ascendentes ou fillos/as menores de 25 anos ou maiores en situación de discapacidade, economicamente a cargo da persoa solicitante, ou declaración xurada de non percibilas. (A autorización para a consulta e comprobación dos seus datos económicos conforme ao modelo Anexo I da solicitude, exime da obriga de presentar estes documentos), e declaración responsable do seu patrimonio (Anexo IX)

As persoas interesadas no estarán na obriga de achegar información, datos ou documentación que estea xa en poder da administración da Comunidade Autónoma de Galicia ou que, de acordo coa lexislación vixente, poida obterse polos seus propios medios.

Prazo de presentación Todo o ano.

TRAMITACIÓN: Solicitude de cita previa.

SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR

Imagen SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR
SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR

O servizo de axuda no fogar (SAF) é un servizo público de carácter local consistente en ofrecer un conxunto de atencións a persoas ou unidades de convivencia no propio domicilio para facilitar o seu desenvolvemento e a permanencia no seu medio habitual.

O servizo de axuda no fogar (SAF) é un servizo público de carácter local consistente en ofrecer un conxunto de atencións a persoas ou unidades de convivencia no propio domicilio para facilitar o seu desenvolvemento e a permanencia no seu medio habitual.

SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR

Natureza do servizo:

O servizo de axuda no fogar (SAF) é un servizo público de carácter local consistente en ofrecer un conxunto de atencións a persoas ou unidades de convivencia no propio domicilio para facilitar o seu desenvolvemento e a permanencia no seu medio habitual.

2. O SAF poderá prestarse a calquera persoa ou unidade de convivencia para as cales, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, atenderá persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu medio inmediato.

3. Tamén, con carácter subsidiario do programa de educación e apoio familiar , poderá dar unha resposta preventiva, educativa e socializadora fronte a diversas situacións de familias en risco de exclusión social.

Obxectivos:

  1. Mellorar a calidade de vida das persoas usuarias.
  2. Posibilitar a permanencia das persoas no seu contorno de convivencia habitual.
  3. Favorecer e potenciar a autonomía persoal no propio domicilio.
  4. Manter, mellorar e recuperar as redes de relación familiar e social.
  5. Previr situacións de dependencia ou exclusión social.
  6. Retardar ou evitar a institucionalización.
  7. Reforzar a solidariedade e potenciar o voluntariado social.

Contido do servizo:

De conformidade coa valoración técnica realizada polos servizos sociais que en cada caso correspondan, poderán prestarse os seguintes tipos de atención de carácter básico:

  1. Atencións de carácter persoal na realización das actividades básicas da vida diaria no propio domicilio:
    • Asistencia para levantarse e deitarse.
    • Apoio no coidado e hixiene persoal, así como para vestirse.
    • Control do réxime alimentario e axuda, se é o caso, para alimentarse.
    • Supervisión, cando proceda, das rutinas de administración de medicamentos prescritas por facultativos.
    • Apoio para cambios posturais, mobilizacións, orientación espazo-temporal.
    • Apoio a persoas afectadas por problemas de incontinencia
  2. Atención das necesidades de carácter doméstico e da vivenda que incidan e axuden na mellora do contorno das persoas usuarias e da súa familia. Se é o caso, determinadas tarefas domésticas, como lavandaría e alimentación a domicilio, poderán ser facilitadas por servizos específicos.(Servizo de Xantar na Casa):
    • Limpeza e mantemento da hixiene e salubridade da vivenda.
    • Compra de alimentos e outros produtos de uso común.
    • Preparación dos alimentos.
    • Lavado e coidado das prendas de vestir.
    • Coidados básicos da vivenda.
  3. Acompañamento persoal na realización doutras actividades necesarias da vida diaria, tales como apoio en trámites urxentes de carácter administrativo, xudicial ou similares, así como o seguimento das intervencións realizadas polo sistema sanitario.
  4. Para os supostos expresados no punto 3 do aparágrafo anterior, as atencións de carácter psicosocial e educativo enfocadas ao desenvolvemento das capacidades persoais básicas, á mellora da convivencia, integración na comunidade e mellora da estrutura familiar.

    Unha vez garantido o nivel básico de atención poderá incorporar ademáis os seguintes tipos de actuacións de carácter complementario:

    • Actividades de acompañamento, socialización, e desenvolvemento de hábitos saudables.
    • Servizo de empréstito de axudas técnicas para persoas en situación de dependencia ou dependencia temporal. Para estes efectos enténdese por axuda técnica calquera produto, dispositivo, equipamento, instrumento, tecnoloxía ou software, fabricado especialmente ou dispoñible no mercado, para previr, compensar, controlar, mitigar ou neutralizar deficiencias ou limitacións na actividade e restricións na participación social das persoas.
    • Adaptacións funcionais do fogar.
    • Servizo de podoloxía a domicilio.
    • Servizo de fisioterapia a domicilio.

Asinarase un acordo de servizo entre a persoa usuaria e a entidade titular, no cal se recollerá o contido particular das atencións que se prestarán, a programación temporal da prestación, a intensidade horaria e os compromisos de ambas as partes, incluíndo o compromiso de copagamento que corresponda.

Sen prexuízo da execución de todas as tarefas contidas no dito acordo, o conxunto de atencións do SAF terá un carácter de apoio e non substitutivo das propias capacidades da persoa usuaria ou doutras persoas do seu medio inmediato, de maneira que se facilite e promova a súa autonomía.

Persoas destinatarias:

  1. O SAF estará aberto a todas as persoas ou unidades de convivencia para as que, de acordo coa valoración técnica correspondente, supoña un recurso idóneo de atención. De xeito particular, o servizo atenderá a persoas maiores con déficits de autonomía e a persoas con discapacidade, especialmente cando carezan de apoio persoal no seu contorno inmediato, así como a fogares con menores nos que se observe necesidade dunha intervención de carácter socioeducativo. Tamén poderá dar unha resposta preventiva e socializadora a diversas situacións de familias en risco de exclusión social.
  2. Darase prioridade no acceso ao servizo ás persoas que teñan un dereito recoñecido de atención dentro do SAAD.
  3. 3. Sen prexuízo dos criterios de carácter xeral establecidos na Orde, as ordenanzas municipais reguladoras do servizo establecerán os sistemas de acceso por libre concorrencia ao SAF, en tanto que prestación básica do sistema de servizos sociais, para situacións diferentes á contemplada no parágrafo anterior.

Causas de extinción e modificación do servizo

  1. Son causas de extinción:
  2. A renuncia da persoa usuaria.
  3. O cambio de programa individual de atención ou do proxecto de intervención que implique un cambio de asignación de recurso e a súa incompatibilidade co servizo de axuda no fogar.
  4. Traslado definitivo da súa residencia a outro concello.
  5. Falecemento da persoa usuaria.
  6. Incumprimento reiterado dos deberes e obrigas establecidas para as persoas usuarias na prestación do servizo.
  7. A falta reiterada de pagamento do servizo.
  8. Desaparición das causas que motivaron a prestación do servizo.

A alteración das circunstancias tidas en conta para a concesión do servizo, poderá dar lugar á modificación das condicións de prestación nas que fora concedido inicialmente. Os cambios de circunstancias deberán substanciarse no expediente individual, mediante un novo informe social.

Cando se trate dun servizo público de axuda no fogar asignado a persoas en situación de dependencia na correspondente resolución de PIA, a incoación por parte da entidade titular do servizo dun expediente de extinción ou modificación das condicións de prestación do servizo deberá notificarase ao órgano competente para ditar resolución de PIA.

Causas de suspensión temporal do servizo

Son causa de suspensión temporal do servizo, previa tramitación do correspondente expediente, e informe razoado do persoal técnico coordinador do servizo, que deberá incorporarse ao expediente persoal, as que seguen:

  1. Ausencia temporal do domicilio: Neste caso o servizo poderá suspenderse por un máximo de tres meses, debendo acreditar a persoa usuaria as causas que motivan a súa ausencia.
  2. Modificación temporal das causas que motivaron a necesidade do servizo: Poderá suspenderse o servizo en tanto persista o cambio de circunstancias causante da suspensión, coa excepción das prazas vinculadas a un dereito exercido dentro do sistema de autonomía a atención á dependencia, suposto no que se estará ao disposto na correspondente normativa reguladora.

TRAMITACIÓN: Solicitude de cita previa.

TERMALISMO SOCIAL IMSERSO

Imagen TERMALISMO SOCIAL IMSERSO
TERMALISMO SOCIAL IMSERSO

O Termalismo Social  configurase  como un servizo complementario ás prestacións do
Sistema da Seguridade Social que ten por obxeto facilitar a asistencia, que nos balnearios se presta, ás persoas maiores que o precisen.

Termalismo Social configurase como un servizo complementario ás prestacións do
Sistema da Seguridade Social que ten por obxeto facilitar a asistencia, que nos balnearios se presta, ás persoas maiores que o precisen.

Requisitos das/dos solicitantes:

  1. Ser pensionista do sistema da Seguridade Social polos conceptos de xubilación ou invalidez e, en todo caso, polo concepto de viuvez ou doutras pensións cando o beneficiario cumprira os 60 anos de idade. Tamén poderán ser beneficiarios/as das prazas os españois residentes no exterior, sempre que perciban unha pensión pública, teñan máis de 60 anos e cumpran co resto dos requisitos.
  2. Non padecer alteracións de comportamento que impidan a convivencia nos establecementos, nin enfermidade infecto-contaxiosa.
  3. Poder valerse por si mesmo para as actividades da vida diaria.
  4. Precisar os tratamentos termais solicitados e carecer de contraindicación médica para a recepción dos mesmos.
  5. Acadar de conformidade coa valoración establecida a puntuación que lle permita acceder a un dos balnearios e quendas solicitadas. Ponderaranse as seguintes variables:
    • Grao de necesidade de recibir os tratamentos termais.
    • Situación económica dos solicitantes.
    • Idade dos solicitantes.
    • Que non disfrutara da praza en anos anteriores.
    • Se o/a solicitante e membro dunha familia numerosa.
    • Outras circunstancias excepcionais non contempladas nas variables anteriores.
      O/A solicitante poderá ir acompañado do seu cónxuxe ou da persoa con quen conviva en relación de parella, para a que non se esixe a obriga de percibir pensión da Seguridade Social.

Beneficios:

As quendas terán unha duración de 12 ou de 10 días cada unha comprendendo os seguintes servizos:

Aloxamento e manutención en réxime de pensión completa e en habitacións dobres de uso compartido.

Tratamentos termais que comprenderán: recoñecemento médico ao ingresar no balneario; o tratamento termal que, en cada caso, prescriba o médico do balneario; o seguimento médico do tratamento con informe final.

Póliza colectiva de seguro.

Transporte por conta do balneario, nos casos que se expresan no anexo I, dende a localidade máis achegada ao balneario hasta a estación termal ao comezar a quenda e o regreso, ao rematar mesmo.

En todo caso, os beneficiarios das quendas realizarán os desprazamentos aos establecementos termais, así como o de regreso aos seus domicilios, directamente polos seus propios medios.

Documentación:

Se a temporada pasada a persoa solicitou praza e reunía os requisitos para participar no programa, o IMSERSO remitiralle por correo un modelo simplificado para a renovación da súa solicitude.

Se accede por primeira vez ao Programa ou volve a solicitalo logo de non telo feito no ano 2011, deberá formalizar nova solicitude e informe médico:

Solicitude. A Declaración sobre o estado de saúde efectúaa o propio solicitante e, no seu caso o seu cónxuxe. Non precisa ir ao médico para que a cumprimente.

Prazo de Presentación

Para as quendas dos meses de febreiro ata agosto (ambos inclusive):

Con prioridade na adxudicación de praza: ata o día 16 de xaneiro de 2012.

Para a súa inclusión na orde que corresponda, na lista de agarda de prazas: ata o día 16 de maio de 2012.

Para as quendas dos meses de setembro a decembro (ambos inclusive):

Con prioridade na adxudicación de praza: ata o día 16 de maio de 2012.

Para a súa inclusión na orde que corresponda, na lista de espera de prazas: ata o día 30 de outubro de 2012.

TRAMITACIÓN Non é necesaria cita previa.

TELEASISTENCIA – TELEALARMA

Imagen TELEASISTENCIA – TELEALARMA
TELEASISTENCIA – TELEALARMA

A Teleasistencia domiciliaria é un servizo de atención telefónica ininterrumpida cun equipamento de comunicacións e informática especificos. O sistema consta dunha unidade de alarma que leva a persoa, un terminal telefónico e unha central informatizada, receptora de chamadas situada no Centro de Atención. Permite os usuarios/as ante calquera situación de emerxencia e con tan só premer un botón, comunicarse coa central, atendida por persoal especializado , para dar resposta a situación comunicada.

A Teleasistencia domiciliaria é un servizo de atención telefónica ininterrumpida cun equipamento de comunicacións e informática especificos. O sistema consta dunha unidade de alarma que leva a persoa, un terminal telefónico e unha central informatizada, receptora de chamadas situada no Centro de Atención. Permite os usuarios/as ante calquera situación de emerxencia e con tan só premer un botón, comunicarse coa central, atendida por persoal especializado , para dar resposta a situación comunicada.

TELEASISTENCIA – TELEALARMA

Concepto:

A Teleasistencia domiciliaria é un servizo de atención telefónica ininterrumpida cun equipamento de comunicacións e informática especificos. O sistema consta dunha unidade de alarma que leva a persoa, un terminal telefónico e unha central informatizada, receptora de chamadas situada no Centro de Atención. Permite os usuarios/as ante calquera situación de emerxencia e con tan só premer un botón, comunicarse coa central, atendida por persoal especializado , para dar resposta a situación comunicada.

E requisito imprescindible para poder ser usuario dispoñer de liña telefónica.

Acceso ao Programa:

O servizo de teleasistencia está incluído no catálogo de servizos e prestacións do decreto 15/2010, do 4 de febreiro, e para acceder a él deberase acreditar o recoñecemento da situación de dependencia, conforme ao calendario previsto.

Cando unha persoa estea interesada en acceder a este servizo terá que formulalo na solicitude de recoñecemento da situación de dependencia e do dereito ás prestacións do sistema e sinalar como expectativa o servizo de teleasistencia, ademais de acompañar a documentación preceptiva establecida no artigo 21 do citado decreto

No suposto de que unha vez valorada a persoa solicitante, non acadara un grao e nivel de dependencia implantado segundo o calendario establecido na disposición final primeira da Lei 39/2006, do 14 de decembro, a solicitude do servizo de teleasistencia será derivada de oficio e tramitarase polo procedemento de libre concorrencia que se determine ao efecto.

Servizos incluídos:

Servizo de "Xestión de alarmas e axenda":

Este servizo pretende proporcionar unha resposta rápida que permita, a través das TIC establecer unha comunicación entre o/a usuario/a e o centro de atención, que será atendido por persoal cualificado, para actuar de xeito adecuado ante situacións de emerxencia, inseguridade, soidade e illamento, durante as 24 h. do día , os 365 días do ano. E que se complementará cun servizo de axenda-recordatorio de determinadas tarefas: control de tratamentos crónicos e consultas médicas e sociais.

TRAMITACIÓN Solicitude de cita previa.

TRANSPORTE ADAPTADO 065

Imagen TRANSPORTE ADAPTADO 065
TRANSPORTE ADAPTADO 065

O Servizo de Transporte Adaptado é un servizo público autonómico de carácter social de axuda ao desprazamento programado e non urxente para achegar ás persoas con discapacidade e/ou dependentes a programas, centros ou servizos, en condicións de máxima seguranza, cos medios necesarios e coa presenza dun/dunha monitor/a acompañante.

O Servizo de Transporte Adaptado é un servizo público autonómico de carácter social de axuda ao desprazamento programado e non urxente para achegar ás persoas con discapacidade e/ou dependentes a programas, centros ou servizos, en condicións de máxima seguranza, cos medios necesarios e coa presenza dun/dunha monitor/a acompañante.

TRANSPORTE ADAPTADO 065

Definición:

O Servizo de Transporte Adaptado é un servizo público autonómico de carácter social de axuda ao desprazamento programado e non urxente para achegar ás persoas con discapacidade e/ou dependentes a programas, centros ou servizos, en condicións de máxima seguranza, cos medios necesarios e coa presenza dun/dunha monitor/a acompañante.

Obxectivos: O Servizo de Transporte Adaptado é un servizo público autonómico de carácter social de axuda ao desprazamento programado e non urxente para achegar ás persoas con discapacidade e/ou dependentes a programas, centros ou servizos, en condicións de máxima seguranza, cos medios necesarios e coa presenza dun/dunha monitor/a acompañante.

Obxectivo xeral:

Normalizar as condicións de vida, favorecer a autonomía persoal e facilitar a integración social das persoas usuarias.

Obxectivos específicos:

  1. Poñer á disposición das persoas con discapacidade e/ou dependentes que teñan dificultades de mobilidade os medios axeitados ás súas necesidades, que lles faciliten a dita mobilidade.
  2. Garantir o acceso, en condicións de igualdade efectiva, das persoas con discapacidade e/ou dependentes aos servizos esenciais, favorecendo así a súa comunicación e participación no seu contorno habitual.
  3. Dispoñer de recursos para a normalización da realización das actividades instrumentais e básicas da vida diaria por parte das persoas con discapacidade e/ou dependentes.

Contido e prioridades na prestación do servizo:

A prestación consistirá en proporcionar o desprazamento das persoas usuarias do Servizo Galego de Apoio á Mobilidade Persoal para persoas con discapacidade e/ou dependentes nos medios de transporte destinados para esta finalidade, e incluirá a asistencia no desprazamento dun/ha monitor/a acompañante por vehículo, que será a persoa encargada de recoller a persoa usuaria no punto máis próximo ao seu domicilio ou lugar de recollida realizando a máxima aproximación que as vías de circulación e acceso permitan, e de apoialo durante o desprazamento, entendéndose como límite da súa intervención a porta de acceso ao domicilio do/a usuario/a ou o lugar de recollida, tanto no inicio como na finalización do servizo.

  1. A prestación do servizo procurará cubrir as necesidades básicas de desprazamento dos usuarios, de acordo coa seguintes prioridades prioridades do servizo, en función da finalidade do servizo:
  2. Acudir a consultas ou tratamentos sanitarios do sistema público e concertado ou das mutualidades de funcionarios públicos, cando o desprazamento non sexa competencia do sistema sanitario.
  3. Para estes efectos reservarase unha franxa horaria de forma que permita planificar as citas con antelación e prestar adecuadamente o servizo sen minorar a eficacia nas demais prestacións.
  4. Traslado a/ou desde residencias da rede pública do sistema galego de servizos sociais especializados.
  5. Traslado a centros de aloxamento temporal da rede pública do sistema galego de servizos sociais.
  6. Traslado a centros de día da rede pública do sistema galego de servizos sociais.
  7. Para estes efectos estableceranse, por áreas de poboación, as franxas horarias máis axeitadas para os traslados en función do perfil das persoas usuarias e da organización dos centros, de forma que permita optimizar a rendibilidade do servizo en cada área de referencia.
  8. Traslado a centros ou equipamentos en que se desenvolvan programas e/ou actividades no marco dos obxectivos xerais do sistema galego de servizos sociais.
  9. Traslado a centros de servizos sociais non comprendidos nas letras anteriores.
  10. Traslados necesarios para a realización de actividades básicas da vida diaria que favorezan a autonomía e o desenvolvemento persoal das persoas usuarias do servizo, consonte a seguinte orde de prioridades:
    • Asistencia a xulgados, notarías e realización de xestións de carácter legal, administrativo ou doutra índole en entidades privadas.
    • Actividades relacionadas co coidado persoal, tanto a nivel terapéutico rehabilitador como estético.
    • Actividades de carácter sociofamiliar.
    • Adquisición de bens e prestación de servizos necesarios para o desenvolvemento das actividades básicas da vida diaria.
  11. Traslados relacionados coa asistencia a actividades de carácter educativo e formativo.
  12. A prestación para os supostos establecidos nos puntos b) e c) terá carácter subsidiario cando existan servizos complementarios nos ditos equipamentos sociais.

O Servizo Galego de Apoio á Mobilidade Persoal para persoas con discapacidade e/ou dependentes desenvolverase, con carácter xeral, no espazo de convivencia e relación social máis próximo e necesario para o desenvolvemento persoal e social das persoas usuarias, entendendo por tal a provincia. Cando a realización do servizo demandado comporte o desprazamento fóra do ámbito provincial, será necesaria a autorización previa do delegado/a provincial, polo que neste caso a solicitude do servizo realizarase, sempre que sexa posible, cunha antelación mínima de cinco días á data da súa realización. Exceptúanse desta autorización previa os servizos comprendidos nas letras a) e b).

Recoñecemento da condición de usuario:

Requisitos:

  1. Ter a súa residencia en Galicia no momento de solicitaren o recoñecemento da condición de persoa usuaria do Servizo Galego de Apoio á Mobilidade Persoal para persoas con discapacidade e/ou dependentes.
  2. Ter recoñecida a situación de dependencia en calquera dos graos conforme a normativa aplicable e/ou recoñecido un grao de minusvalidez igual ou superior ao 65%.
  3. Imposibilidade de utilización de transportes colectivos, motivada pola súa situación de dependencia ou discapacidade.

Tarxeta de usuario/a:

O recoñecemento da condición de usuario/a acreditarase mediante unha tarxeta chip ou similar en que figurarán os datos persoais e un nº de identificación do/a usuario/a. Esta tarxeta, que será persoal e intransferible, deberase presentar cada vez que se utilice o servizo e servirá, así mesmo, como medio de pagamento electrónico.

Participación dos/das usuarios/as no financiamento do servizo:

O custo real do servizo determinarase en función do nº de quilómetros comprendidos no desprazamento demandado polo/a usuario/a. O prezo máximo que poderá acadar o custo do kilómetro será de 1,40 euros.

O número de quilómetros que comprendan o desprazamento das persoas usuarias determinarao o centro de coordinación do servizo en atención á ruta máis curta existente entre os puntos de orixe e destino, con independencia dos eventuais desvíos que tivese que efectuar o vehículo durante o desprazamento co fin de acadar unha maior rendibilidade do servizo.

Os/as usuarias do servizo deberán aboar unha contraprestación económica por cada desprazamento segundo o itinerario demandado, que terá a consideración de prezo público. Para a determinación individualizada da porcentaxe de participación das persoas usuarias no financiamento do servizo, computarase unicamente a capacidade económica persoal da persoa solicitante, de conformidade coa seguinte escala:

% Do IPREM

Equivalente en euros % de participación
? 75% ?4.652,1 Gratuíto

>75% - ? 100%

>4.652,1 - ? 6.202,8

4%
>100% - ? 125%

>6.202,8 - ? 7.753,5

6%
>125% - ? 150%

>7.753,5 - ? 9.304,2

8%
>150% - ? 175%

>9.304,2 - ? 10.854,9

10%

>175% - ? 200%

>10.854,9 - ? 12.405,6

12%
>200% - ? 250%

>12.405,6 - 15.507

14%

>250%

>15.507

16%

 

O servizo é polo de agora gratuíto e esténdese a tódolos concello de Galicia.

Utilización do servizo:

A prestación do servizo acomodarase, na medida do posible, á demanda de desprazamento do/a usuario/a. Este deberá contactar cunha antelación mínima, sempre que sexa posible, de 48 horas coa unidade competente, indicando o seu nº de usuario e as circunstancias que sexan necesarias para a organización do servizo.

TRAMITACIÓN Solicitude de cita previa.

PENSIÓN NON CONTRIBUTIVA DE XUBILACIÓN

Imagen PENSIÓN NON CONTRIBUTIVA DE XUBILACIÓN
PENSIÓN NON CONTRIBUTIVA DE XUBILACIÓN

Prestación económica individual de carácter periódico que asegura a tódalas persoas en situación de xubilación e en estado de necesidade unha prestación económica, asistencia médico-farmacéutica gratuíta e servizos socias complementarios, aínda que non se teña cotizado ou se cotizara de xeito insuficiente para acadar o dereito a unha pensión contributiva.

Prestación económica individual de carácter periódico que asegura a tódalas persoas en situación de xubilación e en estado de necesidade unha prestación económica, asistencia médico-farmacéutica gratuíta e servizos socias complementarios, aínda que non se teña cotizado ou se cotizara de xeito insuficiente para acadar o dereito a unha pensión contributiva.

PENSIÓN NON CONTRIBUTIVA DE XUBILACIÓN.

Concepto:

Prestación económica individual de carácter periódico que asegura a tódalas persoas en situación de xubilación e en estado de necesidade unha prestación económica, asistencia médico-farmacéutica gratuíta e servizos socias complementarios, aínda que non se teña cotizado ou se cotizara de xeito insuficiente para acadar o dereito a unha pensión contributiva.

Persoas beneficiarias e requisitos:

  • Cidadáns españois e nacionais doutros países, con residencia legal en España que cumpren os seguintes requisitos:
  • Ter 65 ou máis anos.
  • Ter ingresos ou rendas propios inferiores á contía da pensión.
  • Residir legalmente no territorio español e telo feito durante 10 anos entre a idade de 16 anos e a data dende a cal ten dereito a percibir a pensión, dos cales 2 teñen que ser consecutivos e inmediatamente anteriores á data da solicitude.
  • Persoas nacionais da Unión Europea que totalicen o período de residencia mencionado no apartado anterior no territorio de calquera estado membro.
  • Que os ingresos ou rendas da unidade de convivencia non superen o límite de acumulación de recursos computado do seguinte xeito:
  • Solicitante que vive con familiares unidos por matrimonio ou parentesco de segundo grao: o límite equivale á contía, en cómputo anual, da pensión máis o resultado de multiplicar o 70% da cifra anterior polo número de convivintes menos un.
  • Solicitante que vive con familiares de primeiro grao: o límite equivale á contía calculada anteriormente multiplicada por 2,5.

Non se computan como ingresos os seguintes:

  • As asignacións económicas por fillo a cargo, teña ou non a condición de discapacitado, nas súas distintas modalidades, outorgadas polo sistema da Seguridade Social.
  • As dedución fiscais de pago directo por fillos menores a cargo.
  • Os subsidios de mobilidade e compensación de gastos de transporte previstos na LISMI.
  • Os premios ou recompensas outorgados a persoas con discapacidade en centros ocupacionais.
  • As prestacións económicas e en especie outorgadas en aplicación da Lei 39/2006 de 14 de decembro (Lei de Dependencia)
  • A axuda económica para vítimas de violencia de xénero regulada no RD 1452/2005, de 2 de decembro (compatibilidade establecida na Disp. final 1ª do Real Decreto 570/2011, de 20 de abril, BOE nº 112 do 11/05/2011)
  • (*) Se os ingresos dos que se dispón, en cómputo anual, son inferiores á contía da pensión para 2012 ( 5.007,80 €) e se convive con familiares, únicamente se cumpre o requisito cando a suma das rendas ou ingresos anuais de todos os membros da súa unidade económica de convivencia, sexan inferiores ás contías que se recollen de seguido.
LIMITE DE ACUMULACIÓN DE RECURSOS U.E.C 2012
Nº Convivintes Sen As/Ds 1º grao.
(conviencia entre cónxuxes, irmáns netos)
Con As/Ds 1º grao.
(convivencia entre pais e fillos)
1 5.007,80  
2

8.513,26

21.283,15

3

12.018,72

30.046,80

4

15.524,18

38.810,45

Documentación:

  • Solicitude
  • Fotocopia compulsada do DNI do/a interesado/a e do seu representante se é o caso.
  • No caso de persoas estranxeiras fotocopia compulsada do pasaporte e da tarxeta , permiso ou xustificante de residencia en España referente tanto á residencia actual como ós períodos que se alegan.
  • Certificado dos diferentes patróns municipais de residencia ou, no seu defecto, informe do concello.
  • Libro de Familia se é o caso.
  • Xustificante de ingresos da unidade familiar.

Beneficios:

  • As contías básicas para o ano 2012 son as seguintes:
CONTÍAS PNC 2012
  CONTIA/€ MES CONTIA/€ ANO (14 pagas)
INTEGRA

357,70

5.007,80

MINIMA

89,43

1.251,95

2 BENEFICIARIOS/AS

304,05

4.256,63

3 BENEFICIARIOS/AS

286,16

4.006,24

Cando existen varios perceptores da PNC na mesma unidade de convivencia sumarase á contía anual da PNC o 70% da mesma por cada perceptor a partires do segundo (este incluído). A cantidade a percibir por cada un deles será a resultante de dividir a cantidade anterior polo nº de beneficiarios/as.

Da contía da pensión íntegra calculada en cómputo anual, deduciranse as rendas ou ingresos do pensionista que excedan do 25% do importe íntegro da pensión, e dicir, de 1.216,90 € anuais. (Disposición adicional decimosexta da Lei 39/2006, de 14 de decembro. de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia)

Se o pensionista conta con rendas propias inferiores a 1.251,95 € no ano 2012 non se reduce a contía da súa pensión. Se as rendas propias son superiores a dita cantidade só se verá reducida a súa pensión polos ingresos que excedan de 1.251,96 €

  • Asistencia médico-farmacéutica como pensionista da Seguridade Social e os servizos sociais correspondentes.

TRAMITACIÓN: Solicitude de cita previa.

km0